Miller Tool C-4805.
Ebben az időszakban a gyári diagnosztikai kiolvasó a Miller Tool C-4805 Diagnostic Readout Box volt. (Innen származik a későbbi gyári scan tool-ok DRB II, DRB III elnevezése.)
Elég egyszerű eszköz, egy kétszámjegyű kijelzővel, egy kapcsolóval és egy nyomógombbal.
Érdekes megközelítéssel tervezték. Az volt a cél, hogy ne kelljen évente frissíteni az eszközt. Az intelligenciát a motor irányító számítógépben tartották, a DRB pedig csak lehetőséget adott a választásra a motor irányító számítógép által felkínált lehetőségek közül és egyszerű megjelenítést végzett.
Ezt a működést 1988-ig sikerült fenntartani.
Egy darabig nem értettem, hogy miért fejlesztettek külön eszközt, hiszen a 80-as években a Chryslerek műszerfala tele volt digitális kijelzőkkel. Két számjegyet, meg egy gombot találhattak volna valahol. Viszont a működtető elemek (pl. alapjárati motor) teszteléséhez a motorteret kell nézni és ez a műszerfal mögül nehéz. Ezért jó a külön szköz.
A hibakódok kiolvasását a DRB használatával is "key dance" indítja, a DRB nem tudja elindítani a kiolvasást. A kódok megjelenítésére képes, a kapcsolóval pedig be lehet fagyasztani a kijelzést, ha nem tudjuk megfelelő ütemben papírra vetni a számokat.
A hibakódok megjelenítése után itt is lehetőség van a "Switch test"-re. Csak most a Power loss lámpa helyett a kijelzőt kell nézni.
Ha kikapcsolgattuk magunkat, jöhet az "Actuator Test Mode", a működtető elemek tesztelése. Ha megnyomjuk a gombot, a motor irányító számítógép
- ad három szikrát,
- az alapjárati motor lép egyet be, egyet ki,
- minden injektor klikken egyet (bár ehhez előbb egy keveset kábelezni kell).
Engem egy kicsit emlékeztet Huckleberry Finn szemölcsirtó varázslataira, de lehet, hogy csak a hármas szám miatt.
Mindenesetre így néz ki az első Actuator test. (1985-től már több Actuator test volt, melyek közül az egy db ATM gombbal lehetett választani.)
Ha a motor jár (a motor irányító számítógép tehát nem diagnosztikai módban van) akkor a DRB kijelzi, hogy mozog-e az oxigén szenzor jele. (Nem a feszülséget jelzi. 0-t ír ki ha "szegény", 1-et, ha "dús" a szenzor szerint a kipufogó gáz.) Azt is megjeleníti (egy 8-as formájában) ha jelez a kopogás érzékelő.