A számítógép folymatosan vagy adott működési feltételek esetén figyeli, hogy
- az oxigén szenzor jele mozog-e (sötétkék vonal);
- az érzékelők jelszintje megfelelő-e (világoskék vonalak); Pl. a TPS jelének 0.16 V és 4.7 V között kell lennie, ha ennél kisebb vagy nagyobb a feszültség, akkor valahol szakadás vagy rövidzár van.
-a Logic Module által meghajtott relék, szolenoidok, lámpa működnek-e (piros vonalak); Ezeket úgy tudja figyelni, hogy a saját kimeneti feszültségét méri (és tudja, hogy pl. a hűtőventilátor relé ki- és bekapcsolt állapotában milyen feszültségnek kell lenni a kimeneten).
- a Logic Module – Power Module közötti egyes jelek megfelelőek-e (lila vonalak);
- az akkumulátor feszültsége elég magas-e (zöld vonal);
Nem figyeli a Power Modole-ra kapcsolódó kopogás érzékelőt és a Power Module által meghajtott injektorokat, gyújtó trafót, ASD relét (fekete vonalak). Nyilván a két modul fizikai távolsága miatt.
Ellenőriz összetettebb dolgokat is. Figyeli, hogy
- a MAP szenzor más feszültséget ad-e önindítózás alatt és amikor a motor beindul;
- a MAP szenzor szerint nem túl nagy-e a turbó nyomás;
- a hűtővíz hőmérséklet érzékelő jele nem változik-e túl gyorsan;
- szabályozás üzemmódban legalább 2 percenként változik-e az oxigén szenzor által érzékelt szegény/dús állapot.
És figyeli önmagát.
Ez a legegyszerűbb, 1984-es rendszer. Az évek során bővítették az összefüggések ellenőrzését. (Pl. 1986-tól a számítógép figyeli, hogy a motor eléri-e az üzemi hőmérsékletét az indítás után 20 perccel. Ha nem, akkor gond van a hűtőrendszerrel, pl. folyton nyitva van a termosztát, vagy rossz az érzékelő.)
Ha a számítógép a rendellenes állapotot "elégszer" érzékeli, akkor eltárol egy hibakódot és néhány (84-ben 5 ilyen volt) hibakód esetén kigyújtja a "Power loss" figyelmeztetést a műszerfalon. Ha a rendellenes állapot a továbbiakban nem érzékeli, akkor 30 indítás után törli a kódot.
1984-ben 24 hibakód volt. Szép katonás rendben 11-15, 21-25, 31-35, 41-45, 51-54. (Nyilván
a kivillogtatás miatt
kerülték a 6-9 számjegyeket.) A későbbi években ez a rend felborult.
A fedélzeti diagnosztika eredménye hatással van az irányításra is. Ha a számítógép alapvető érzékelők (MAP, TPS, hűtőfolyadék hőmérséklet érzékelő, töltőlevegő hőmérséklet érzékelő) rendellenes állapotát veszi észre akkor "bicegő" (limp-in) módba kapcsol. Ekkor gyújtja ki a "Power loss" figyelmeztetést. A helytelen bemenő jelet nem veszi figyelembe, a többi érzékelő jeléből számít ki helyettesítő értéket. (Pl. a TPS jelét a MAP jele alapján pótolja). Leállítás után, újraidításkor normál (nem limp-in) módban indul. De a hibakód megmarad!