Chrysler SCI 1983.5-88

Más irányított egységek

A motor és az autó üzemállapotát mérő érzékelők adatai más egységek szabályozásához is hasznosak.

Forrás: "1984-1987 Advanced turbo theory"
A keresztbe fordult motor (trans four) miatt elektromos hűtőventillátort kell alkalmazni és a hűtőventillátort valaminek kapcsolni kell. A számítógép méri a hűtővíz hőmérsékletet, ez alapján tudja be- és kikapcsolni a ventillátort. 1985-től az autó sebességét is figyelemben vették (hiszen ezt is méri a számítógép) a be- és kikapcsolásnál. =>


Forrás: "CHRYSLER CORPORATION: 1984 Driveability Test Procedure 2.2 Liter engines with turbocharged EFI"
Praktikus a klíma kompresszor be- és kikapcsolását is a motor irányító számítógépre bízni. A klíma bekapcsolt állapotának érzékelése hatással lehet az alapjárat szabályozására, erős gyorsításnál pedig a kompresszor kikapcsolásával értékes lóerőket lehet felszabadítani.

Az EGR szolenoid segítségével a számítógép biztosítani tudja, hogy a kipufogó gáz visszavezetés a motor megfelelő üzemállapotában működjön (hideg motornál vagy alapjáraton ne).

A purge (hogy lehet ez magyarul) szolenoiddal pedig az éri el a számítógép, hogy az aktív szénnel elnyeletett benzingőz akkor kerüljön kiszívásra a tartályból, amikor már az oxigén szenzor jele alapján szabályozza a befecskendezést.


1985-ben, valamiért, úgy dönött a Chrysler, hogy a generátor szabályozását is a motor irányító számítógépre bízza. Az akkumulátor feszültséget úgyis méri a motor irányító számítógép, ennek alapján tudja szabályozni a gerjesztést. (Sűrűn be- és kikapcsolja, az impulzus szélességet változtatja.) Ráadásul, egy új érzékelővel, méri az akkumulátor hőmérsékletét is, és ha meleg, akkor nem tölt nagyon.

Copyright © 2021 T Bt.