Forrás: "CHRYSLER CORPORATION: 1984 Driveability Test Procedure 2.2 Liter engines with turbocharged EFI"
Működtető elem elég kevés van. Az üzemanyag állandó nyomással éri el az injektorokat, a befecskendezett mennyiséget a nyitási idő beállításával szabályozza (vagy vezérli) a számítógép. Van még egy gyújtó trafó, és az alapjárati motor (Automatic Idle Speed motor) mely a pillangószelepet megkerülő levegő mennyiségét tudja változtatni. Ilyen egyszerű. Ha jobban megnézzük még egyszerűbb. A négy injektort nem külön-külön kapcsolja a számítógép, hanem párosával (batch-fire módban). Erre elég a számítási teljesítmény. Az ASD (Auto ShutDown) relé biztosítja a benzin szivattyú, a gyújtó trafó, az injektorok tápellátását, amikor levesszük a gyújtást, nem lesz se benzin, se szikra.
Érzékelő jóval több van, mint működtető elem. Az oxigén szenzor az üzemenyag mennyiség szabályozásához kell. A MAP szenzor által mért nyomás és a beszívott levegő hőmérséklete alapján történik a levegő mennyiség kiszámítása, azaz áttételesen ezek is az üzemanyag mennyiség beállításához szükségesek. A hűtővíz hőmérséklet érzékelő jele alapján lehet eldönteni, hogy a motor hideg vagy üzemmeleg állapotban van. (Hideg állapotban több üzemanyagot adagol a számítógép.) A gázpedál pozíció érzékelő a vezető szándékát közvetíti, jelzi, hogy gyorsítani akar vagy esetleg lekapta a lábát a pedálról. A gyújtás elosztón elhelyezett érzékelők a fordulatszám mérését teszik lehetővé és az alapjeleket adják a gyújtáshoz és az injektorok nyitásához. A sebesség szenzor első ránézésre szükségtelen, hiszen a motor fordulatszámát ismeri a számítógép. Ez az érzékelő az álló és a mozgó helyzet megkülönböztetését szolgálja, mert menet közben, hirtelen lassításnál máshogy kell az alapjáratot szabályozni, mint álló helyben. (Sebesség tartó automatikát viszont nehéz sebesség érzékelő nélkül megvalósítani.) A kopogás érzékelő, mi mást is tenne, kopogást érzékel (ami jelzi, hogy vissza kell venni az előgyújtást).
Persze amit leírtam, csak a dallama a működtető, érzékelő elemek működésének, jellemzőinek. A MAP szenzor pl. két dolgot mér. Indítózás közben még a légköri nyomást érzékeli (ezt eltárolja a számítógép), járó motornál pedig a szívósorban uralkodó aktuális nyomást méri. Nagyon érdekes a MAP szenzor elhelyezése is. A szívósorban uralkodó nyomást kell mérnie, 1985-86-ban mégis a Logic Modulon helyezték el és egy jó hosszú vákum csövet vezettek át a tűzfalon. (Így legalább rövid vezetékekre volt szükség a MAP szenzor és a számítógép között.) A fizikai elrendezés úgy sikerült, hogy a csövön víz tudott kerülni a szenzorba, ami télen belefagyott. 87-ben áthelyezték a MAP szenzort a motortérbe. Aki pedig még ennél is több részletre vágyik, ide kattinthat.